بهترين مناطق استانبول جهت خريد خانه

معرقي كامل استان استانبول و شرايط خريد ملك در استانبول

بهترين مناطق استانبول جهت خريد خانه

۱۳ بازديد

استانبول كه در گذشته قسطنطنيه نام داشت بزرگترين شهر تركيه و پنجمين شهر بزرگ جهان است. اين شهر تنها شهر دنياست كه در دو قاره آسيا و اروپا قرار دارد. تنگه بسفروس كه باريكترين تنگه جهان است در حدود ٣٠ كيلومتر عرض و ٧٠٠ متر طول دارد و در شمال غربى تركيه واقع شده است. اين تنگه استانبول را به دو بخش تقسيم مى كند كه بخش غربى آن در اروپا و بخش شرقى اش در آسياست. مساحت استانبول در حدود ١٨٣١ كيلومتر مربع و مساحت استان استانبول ٦٢٢٠ كيلومتر مربع مى باشد.

از آنجا كه شهر استانبول در نزديكى گسل آناتولى شمالى قرار دارد تا كنون زلزله هاى شديدى در اين شهر رخ داده است. بخش قديمى استانبول بر روى هفت تپه ساخته شده است كه همگى آنها در ميان ديوارهاى دفاعى شهر هستند. بلندترين آنها تپه كاملياست كه به تركى به آن جامليكا تِپسى مى گويند و ارتفاعش ٢٦٧ متر از سطح درياست.

نواحى استانبول به سه منطقه اصلى تقسيم مى شود. شبه جزيره تاريخى استانبول كه شامل نواحى امينونو و فاتح مى باشد و در قسمت جنوبى گلدن هورن واقع شده است، مناطق تاريخى بى اوعلو و بشيكتاش كه در قسمت شمال گلدن هورن قرار دارند و منطقه اوسكودار و كاديكوى كه در بخش آسيايى هستند.

بهترين مناطق استانبول براي خريد خانه

منطقه باكيركوي (BA******KÖY)  با امتياز ۰.۶۱۳ در اين جدول در رتبه سوم قرار دارد. اين منطقه در بخش اروپايي استانبول و در امتداد سواحل زيباي درياي مرمره قرار دارد و خانه‌هاي زيبا و گران با متراژ بالا در آن وجود دارد. باكيركوي يك منطقه عمدتاً مسكوني است و يكي از دو فرودگاه استانبول در نزديكي آن قرار دارد. دسترسي آسان به مركز شهر به كمك اتوبوس و مترو از ويژگي‌هاي باكيركوي است. خانه هاي اين منطقه هر چقدر به ساحل دريا نزديكتر باشند، گران‌تر مي‌شوند.

بخش شيشلي هم بعد از باكيركوي در رتبه چهارم جدول ايستاده است. اين منطقه به داشتن ساختمان‌هاي بلند و بلوارهاي طولاني معروف است. چند دانشگاه و همچنين ۲ بيمارستان دولتي و چندين بيمارستان خصوصي در اين منطقه قرار دارد. منطقه گران قيمت بشيكتاش در مجاورت شيشلي است و ضمناً خيابان مهم بيوك دره كه نقش مهمي در اقتصاد تركيه بازي مي‌كند جزو شيشلي محسوب مي‌شود.

منطقه فاتيح (FATİH) با توجه به داشتن بناهاي تاريخي و مساجد مانند مسجد آبي ، ايا صوفيه و كاخ توپكاپي معمولاً شاهد گردشگران زيادي است. بنابراين اگر مي‌خواهيد ملكي در استانبول داشته باشيد كه هر  از چند گاهي در آن اقامت كنيد و در ضمن بتوانيد در تمام ايام سال آن را به گردشگران مختلف اجاره دهيد، خريد خانه در فاتيح يكي از بهترين انتخابها براي شماست.

منطقه بي اوغلو (BEYOĞLU) كه براي ايرانيان با نام ميدان تكسيم يا تقسيم شناخته مي‌شود در بخش اروپايي شهر و در كنار ساحل بسفر قرار دارد. اين منطقه بسيار توريست‌پذير است و شلوغي و ازدحام خاصي دارد و هتل‌هاي زيادي در آن قرار دارد. براي خريد ملك در استانبول تكسيم گزينه هاي بسياري پيش روي شماست.

بخش ساري ير (SARIYER) هم كه در رتبه هشتم كيفيت زندگي در استانبول قرار دارد منطقه‌اي خوب و خوش آب و هوا در كنار ساحل بسفر و در مجاورت محله بشيكتاش است. قيمت خانه‌ها در اين منطقه هم گران است و ويژگي منفي آن براي سالمندان اين است كه داراي پستي و بلندي‌هاي زياد و شيب‌هاي تندي است.

منطقه زكريا كوي استانبول كه در آن مي‌توانيد در عين داشتن امكانات مختلف شهري در مركز استانبول، حال و هواي يك زندگي آرام روستايي را تجربه كنيد در بخش ساري ير واقع است. ضمناً اين ناحيه در حال رشد است و ساخت و سازهاي فراواني در آن جريان دارد. دسترسي خوب به بزرگراه ها و ساحل رودخانه بسفر هم از مزاياي ديگر اين منطقه است كه در ميان ايرانيان معروف است.

istanbul

مزاياي خريد ملك در استانبول تركيه 

به طور كلي خريد آپارتمان در تركيه شامل مزاياي چشمگير و متعدد زير مي شود:

  • نبود الزام و اجبار به حضور تمام وقت در تركيه
  • امكان دريافت كارت شهروندي دو تابعيتي
  • امكان دريافت امتياز شهروندي و پاسپورت تركيه با خريد ملكي با ارزش 250 هزار دلار
  • بهره مندي از مزاياي حق راي، بازنشستگي و خدمات رفاهي و اجتماعي دولتي
  • امكان دريافت مجوز كار و انجام كار تمام وقت در بازار بين المللي استانبول
  • امكان تحصيل رايگان فرد و فرزندان وي در مدارس و دانشگاه هاي با كيفيت و دولتي تركيه
  • هزينه هاي مناسب زندگي و تحصيل در تركيه
  • دسترسي آسان و سريع به انواع سفارت ها و كنسولگري ها
  • بالا رفتن شانس اخذ انواع ويزاي شينگن، ويزاي كانادا و يا انگليس با استفاده از پاسپورت تركيه
  • امكان دريافت كد مالياتي تركيه
  • امكان افتتاح حساب بانكي در تركيه
  • بهره مندي همسر و فرزندان از پاسپورت، كارت اقامت دائم و شهروندي تركيه
  • امكان استفاده از خدمات درماني رايگان دولت تركيه
  • امكان كسب درآمد ارزي از طريق اجاره ملك در تركيه
  • امكان دريافت وام بانكي
  • روند سريع و آسان دريافت اقامت و حق شهروندي تركيه
  • شرايط خريد اقساطي ملك در تركيه

امنيت در استانبول

استانبول يكي از محبوب ترين شهرهاي توريستي دنياست، به طوري كه در سال 2015 عنوان پنجمين شهر پربازديد دنيا را به خود اختصاص داد. پس عجيب نيست كه آمار جرم و دزدي در اين شهري قدري بالا باشد. اما اگر بخواهيم نگاه جزئي تري به امنيت شهر استانبول بياندازيم و آن را با تهران مقايسه كنيم، شاخص هاي امنيت تنها قدري از تهران كم تر است و بنابراين وضعيت چندان متفاوتي را در استانبول نخواهيد ديد. به طور مثال قدم زدن به تنهايي در روشني روز همان قدر در تهران براي شما امن است كه در استانبول. نا امني قدم زدن در شب هاي تهران و استانبول نيز با هم برابري مي كنند و تفاوتي جزئي با هم دارند.

با همه اين ها، بايد نكات كلي ايمني را در سفرتان به استانبول رعايت كنيد. به طور مثال از حمل كردن مقدار زيادي پول نقد با خود، خودداري كنيد. پول هاي ها و ديگر وسايل ارزشمندتان را در معرض ديد عموم قرار ندهيد و در مكان هاي شلوغ حواستان به كيف و جيب ها‌ي‌تان باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.