آرشیو تیر ماه 1400

معرقي كامل استان استانبول و شرايط خريد ملك در استانبول

خريد ويلا در استانبول

۱۰ بازديد

خريد ويلا در استانبول

خريد ويلا در استانبول

همه ما ميدانيم كه شهرت تركيه بيشتر براي استانبول ميباشد و اين شهر يكي از بهترين شهرهاي اروپايي نيز معرفي شده است. در اينجا سعي ميكنيم براي شما در مورد خريد ويلا در استانبول توضيح دهيم, پس با ما همراه باشيد تا محله هاي فوق العاده ان را بررسي كنيم:

محله آتاكوي (Ataköy)

قسمت هاي دوم، پنجم و ششم از محله آتاكوي (Ataköy) از گران ترين محله هاي استانبول هستند. در سال ۲۰۲۰ قيمت فروش مسكن در يك ماه گذشته ۰/۵ درصد در بازار مسكن قسمت دوم، پنجم و ششم از محله آتاكوي (Ataköy) كاهش داشته است. در حالي كه ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در محله آتاكوي ۲۸ هزار لير است، دوره بازپرداخت  ۳۲ سال محاسبه مي شود.

 

بر اين اساس، در شاخص املاك و مستغلات سال ۲۰۲۰ و گزارش هاي منطقه اي، ميانگين قيمت يك خانه ۱۰۰ متر مربعي خريداري شده در محله لوازيم بين ۲ ميليون تا ۳/۵ ميليون لير بوده است كه از اين حيث از گرانترين محله هاي استانبول محسوب مي شود.

 

محله لونت (Levent)

محله لونت در استانبول تلفيقي از تاريخ و مدرنيزاسيون را در خود دارد كه از اين بابت جزء خاص ‌ترين مناطق و محله هاي استانبول محسوب مي‌شود. از گذشته و تاريخ آن گرفته تا سازه هاي مدرن امروزي؛ لونت استانبول مي تواند مكاني ايده‌آل براي زندگي تان باشد يعني ميتوانيد با خريد ويلا در استانبول زندگي خود را در اين محله شكل دهيد.

 خريد خانه در استانبول

قيمت خانه در لونت در بازار مسكن سال ۲۰۲۰ و در يك ماه گذشته ۴ درصد در افزايش داشته است. در حالي كه ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در محله لونت ۱۵ هزار لير است، دوره بازپرداخت  ۲۲ سال محاسبه مي شود. بر اين اساس، در شاخص املاك و مستغلات سال ۲۰۲۰ و گزارش هاي منطقه اي، ميانگين قيمت يك خانه ۱۰۰ متر مربعي خريداري شده در لونت بين ۱ ميليون و ۱۰۰ هزار تا ۱ ميليون و ۹۰۰ هزار لير بوده است كه از اين حيث از گرانترين محله هاي استانبول محسوب مي شود.

 

قيمت خانه در محله اتيلر (Etiler)

اتيلر و محله همسايه آن يعني محله ببك (Bebek) در بين جوانان و كساني كه علاقه به كلاب هاي استانبول دارند پرطرفدار هستند. مي توان گفت كه محله و خيابان اتيلر يكي از مكان هايي است كه جوانان آن را براي دور دور انتخاب مي كنند. محله اتيلر بافت لوكسي دارد و جزو محله هاي مرفه نشين استانبول است. اين محله همچنين ميزبان يكي از شعبه هاي رستوران هاي نصرت نيز است.

 خريد زمين در استانبول

قيمت خانه در اتيلر در بازار مسكن سال ۲۰۲۰ و در يك ماه گذشته ۲/۰۹ درصد كاهش داشته است. در حالي كه ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در محله اتيلر ۱۵ هزار لير است، دوره بازپرداخت  ۲۷ سال محاسبه مي شود. بر اين اساس، در شاخص املاك و مستغلات سال ۲۰۲۰ و گزارش هاي منطقه اي، ميانگين قيمت يك خانه ۱۰۰ متر مربعي خريداري شده در اتيلر بين ۱ ميليون و ۱۰۰ هزار تا ۱ ميليون و ۸۲۵ هزار لير بوده است كه از اين حيث از گرانترين محله هاي استانبول محسوب مي شود.

 

قيمت خانه در محله ماسلاك (Maslak)

خريد اپاتمان در استانبول

محله ي ماسلاك يكي از محله هاي سمتِ مركز (Merkez) از شهرستان ساري ير (Sariyer) مي باشد. ماسلاك با قلعه روملي حصار كه يكي از جاذبه هاي گردشگري استانبول است تقريبا ۴ كيلومتر فاصله دارد. با گشت و گذار در محله ماسلاك برج ها و آسمان خراش هاي زيبايي را خواهيد ديد. ماسلاك (Maslak) مركز سرمايه گذاري استانبول محسوب مي شود و يكي از بزرگترين مناطق براي توسعه املاك و مستغلات در اين شهر است و شما نيز ميتوانيد با خريد ويلا در استانبول و اين محله سرمايه گذاري خود را انجام دهيد.

 

محله ماسلاك شامل زيباترين مجتمع هاي مسكوني و مراكز خريد مانند مركز خريد وادي استانبول، مشرف به جنگل بلگراد است و فقط حدود ۱۶ دقيقه با بخش آسيايي استانبول فاصله دارد. ماسلاك (Maslak) همچنين به دليل پروژه ماسلاك ۱۴۵۳ (Maslak 1453) و مركز خريد ايستينيه پارك (Istinye Park Mall) دچار انفجار جمعيتي شده و محبوبيت زيادي را بدست آورده است. قرار است بعد از به اتمام رسيدن سه پروژه ديگر در اين منطقه با توجه به قرار گرفتن آنها در لبه جنگل، در نهايت به آخرين پروژه هاي منطقه تبديل شوند. پس از اتمام، ديگر ساخت و ساز مجاز نخواهد بود و انتظار مي رود اين امر باعث افزايش قيمت در اين منطقه شود.

 

قيمت خانه در ماسلاك در بازار مسكن سال ۲۰۲۰ و در يك ماه گذشته ۲/۰۹ درصد كاهش داشته است. در حالي كه ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در محله ماسلاك ۱۱ هزار و ۵۰۰ لير است، دوره بازپرداخت  ۲۲ سال محاسبه مي شود. بر اين اساس، در شاخص املاك و مستغلات سال ۲۰۲۰ و گزارش هاي منطقه اي، ميانگين قيمت يك خانه ۱۰۰ متر مربعي خريداري شده در ماسلاك بين ۸۵۷ هزار تا ۱ ميليون و ۴۲۰ هزار لير بوده است كه از اين حيث از گرانترين محله هاي استانبول محسوب مي شود.

 

قيمت خانه در ساري ير (Sarıyer)

خريد ملك در استانبول

ساري ير (Sarıyer) يك قدم نزديك به بشيكتاش است. مناطقي مانند ينيكووي (Yeniköy) ، ايستينيه (Istinye) و ترابيا (Trabya) در خط ساحل بسفر قرار دارند كه از اين خانه هاي زيبا و گران قيمت ميزباني مي كنند. ساير محله هاي كوچكتر منطقه ساري ير مانند زكرياكوي (Zekeriyakoy) و كيليوس (Kilyos ) از زمان اعلام پل سوم و فرودگاه استانبول بسيار محبوب شده اند. اين مناطق فقط ۳۰ دقيقه با منطقه تجاري فاصله دارند و عمدتا محل زندگي خانواده هاي يقه سفيد طبقه متوسط ​​هستند اگركه شما ميخواهيد نزديك به مراكز ديدني خريد ويلا در استانبول انجام دهيد, پيشنهاد ميكنيم مقاله جاذبه هاي گردشگري استانبول را به دقت خوانده و در مورد انها اطلاعات كافي كسب كنيد زيرا اين مناطق معايب و مزاياي خود را دارند.

 

در سال ۲۰۲۰ قيمت فروش مسكن در يك ماه گذشته ۴ درصد در بازار مسكن ساري ير افزايش داشته است. در حالي كه ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در منطقه ساري ير ۱۲ هزار لير است، دوره بازپرداخت  ۲۲ سال محاسبه مي شود و به راحتي ميتوانيد خريد ويلا در استانبول را با پرداخت ساليانه داشته باشيد. بر اين اساس، در شاخص املاك و مستغلات سال ۲۰۲۰ و گزارش هاي منطقه اي، ميانگين قيمت يك خانه ۱۰۰ متر مربعي خريداري شده در منطقه ساري ير بين ۸۸۴ هزار تا ۱ ميليون و ۴۷۴ هزار لير بوده است كه از اين حيث جزو گرانترين محله هاي استانبول محسوب مي شود.

 

 

خريد ملك در استانبول

۹ بازديد

خريد ملك در استانبول

خريد ملك در استانبول

براي شروع زندگي در يك محيط جديد اغلب پيشنهاد ميشود كه خانه اي در انجا اجاره كرده و سپس اقدام به خريد كنيد. ميتوان اين را نسبتا درست دانست زيرا شما وقتي به محله جديد جابجا ميشويد ميتوانيد هزينه هاي زندگي در تركيه براي مثال حساب كنيد و يا اهالي ان منطقه را بشناسيد. از اين بابت ميتوان درست دانست كه اكنون به ان ميپردازيم كه شما بتوانيد قبل از خريد ملك در استانبول با ان اشنايي داشته باشيد و در انتها به يكي از عيب هاي اين موضوع خواهيم پرداخت. در راهنماي زندگي در استانبول شما را با اين موضوع آشنا مي‌كنيم كه بيشتر آپارتمانهاي اجاره شده براي بلند مدت بدون مبله هستند. آنها فرض مي‌كنند كه شما مبلمان خود را داريد  اما نيازي به خريد مبلمان جديد نيست. يافتن اجناس دست دوم در وب سايت on the sahibindan آسان است.اگر در محله اي زيبا و در فاصله نه چندان دور از بسفر يا درياي مرمره زندگي مي كنيد و درآمد خوبي كسب مي كنيد بدون شك زندگي در اينجا بايد براي شما آسان(لذت بخش) باشد. اگر دستمزد كمي داشته باشيد، بياييد صادق باشيم كار سخت تر خواهد بود.

 

قيمت آپارتمان در استانبول هزينه زندگي در استانبول براي اشنايي با خريد ملك در استانبول

قبل از اين كه براي اولين بار به استانبول بياييم برخي از افرادي كه با آنها ديدار كرديم به ما مي‌گفتند كه هزينه هاي استانبول ارزان است. بنابراين كاملا مطمئن بوديم كه هزينه هاي زندگي در استانبول زياد نيست. اما بعد از اينكه به اينجا نقل مكان كرديم و شروع به جستجوي يك آپارتمان كرديم و قسمت‌هاي مختلف شهر را بررسي كرديم، فهميديم كه در واقع هزينه هاي زندگي در استانبول ارزان نيست. البته درك ارزان بودن به ميزان درآمد شما و سطح زندگي شما بستگي دارد. اما به طور كلي براي داشتن يك زندگي راحت در استانبول، شما بايد به همان اندازه كه در بسياري از شهرهاي اروپا پرداخت مي كنيد، بايد در اينجا هم هزينه كنيد.

 

به طور متوسط شما براي هر شخص حداقل ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰  دلار نياز داريد. اين مقدار پولي است كه براي داشتن يك زندگي راحت بايد داشته باشيد. در حالي كه نياز به محدود كردن خود در هيچ كاري نيست. اين مبلغ براي تامين مسكن خوب، غذا، غذا خوردن گاه به گاه در بيرون و سرگرمي، خريد لباس، استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي، پرداخت هزينه برخي خدمات اوليه پزشكي و حتي در برخي موارد اجاره اتومبيل كافي خواهد بود.

 

در راهنماي زندگي در استانبول شما متوجه مي شويد كساني كه زندگي نسبتا متوسطي را ترجيح مي دهند قطعاً مي توانند راهي براي هزينه كمتري پيدا كند. برخي از افراد حتي با درآمد ماهانه ۵۰۰ دلار در اين جا زندگي مي كنند. اما بياييد صادق باشيم هرچه پول كمتري داشته باشيد توانايي پرداخت هزينه شما كمتر است و شما درگير افزايش درامد خود خواهيد شد كه البته با خريد ملك در استانبول ميتوانيد خود را از پرداخت اجاره راحت كنيد..

 

درواقع استانبول گرانترين شهر تركيه است همچنين يكي از مهمترين شهرهاي جهان است كه به نوبه خود آن را در مقايسه با ساير شهرها گران مي كند. بنابراين نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه ارزان باشد. با اين حال استانبول سرزمين تنوع و تضاد است به اين معني كه هنوز هم مي توان با بودجه محدود راه هايي براي زندگي در اينجا يافت.

 

هزينه اجاره آپارتمان در استانبول براي طولاني مدت به عوامل زيادي بستگي دارد از جمله منطقه، قدمت خانه، وضعيت آپارتمان، در دسترس بودن گاز، مجاورت با ايستگاههاي حمل و نقل عمومي، تنگه بسفر و درياي مرمره.

 

به طور متوسط شما بايد انتظار داشته باشيد كه در هر ماه بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار براي يك آپارتمان مبله يك خوابه در يك محله خوب اما دورتر از مركز شهر بپردازيد. اين قيمت‌ها حداقل بر اساس اجاره نامه ۶ ماهه تعيين مي شود.

 

   هزينه هاي غذا در استانبول

خورد و خوراك در استانبول كل صورت حساب ماهانه غذايي شما به رژيم غذايي و نياز شما بستگي دارد.بنابراين مي‌توانم بگويم كه چقدر براي غذا هزينه ميكنيد.ما به عنوان راهنماي زندگي در استانبول, در اينجا ليستي از محصولات اصلي و قيمت متوسط آنها در فروشگاه هاي زنجيره اي استانبول آورده شده است:

 

عنوان قيمت

۵۰۰ گرم نان سفيد        ۲.۵ لير(۰.۳۵ دلار)

 

 

۵۰۰ گرم نان تست ۸.۵ لير(۱.۱۵دلار)

بسته يك ليتري شير

خريد ملك در استانبول

 

۴.۵ لير(۰.۶دلار)

۳۰ عدد تخم مرغ  ۱۸.۵ لير(۲.۵ دلار)

۱ كيلو گرم پنير     ۳۰-۶۰ لير(۴ دلار)

 

 

۲۵۰ گرم كره        ۱۷.۵ لير(۲.۴ دلار)

 

 

۱ ليتر روغن آفتابگردان    ۱۲.۹۵ لير(۱.۷۵ دلار)

 

 

يك كيلو گرم ران مرغ      ۱۶.۵ لير(۱.۷۵ دلار)

 

 

۱ كيلوگرم گوشت چرخ شده    ۴۷ لير(۶.۴ دلار)

 

 

يك كيلوگرم برنج   ۷.۳ لير(۱ دلار)

 

 

يك كيلو گرم گوجه فرنگي        ۷.۳ لير(۱ دلار)

 

معرفي كامل محله ببك استانبول

يك كيلو گرم خيار  ۴.۵ لير (۰.۳ دلار)

 

 

يك كيلو گرم موز   ۱۷ لير(۲.۳ دلار)

 

 

استانبول بازارهاي زيادي دارد كه ميتوانيد تمام محصولات فوق را با پرداخت هزينه كمتر خريداري كنيد. به عنوان مثال، در طول فصل برداشت، گيلاس ۱.۵ لير ( ۰.۲دلار) خيار ۲ لير(۰.۳۰دلار) هزينه دارد. حداقل مبلغ كل هزينه فقط براي مواد غذايي و آشپزي  براي دو نفر حدود ۳۰۰ دلار است. اين مقدار شامل غلات، ميوه ها و سبزيجات(از جمله انواع گران تر مانند آووكادو،جوانه هاي بروكسل)،گوشت يك بار يا دوبار در هفته و غذاهاي دريايي است. با اين حال اگر قصد داريد بيرون از خانه به اندازه خانه غذا بخوريد قطعاً ۱۲۰ تا ۱۵۰ دلار ديگر نيز اضافه كنيد.

 

مزاياي زندگي در استانبول

يك مورد مهم براي راهنماي زندگي در استانبول و همچنين بزرگترين مزاياي آن قطعاً آب و هوا است. در زمستان كمي برف مي بارد و در اواخر پاييز كمي باران مي بارد اما هرگز به طور غيرقابل تحمل سرد يا ناخوشايند نمي شود. در بيشتر قسمت هاي سال هوا آفتابي و گرم است. تنها دو ماه از سال كه آن را دوست نداريم جولاي و آگوست است. در اين زمان گرما و رطوبت، تنفس را دشوار مي كند همچنين تعداد زيادي پشه در اطراف وجود دارد.

 

يك مزيت ديگر به عنوان راهنماي زندگي در استانبول مهرباني مردم است. آنها مهمان نواز و آماده كمك هستند. اگر با مشكلي روبرو شويد، هميشه شخصي پيدا مي شود كه به شما كمك كند. شخص ديگري هميشه چاي و ميان وعده رايگان مي دهد. مردم شما را به خانه ها، كافه‌ها و حتي زندگي خود دعوت مي كنند.

 

استانبول شهر تقابل، آزادي و تنوع است. آسان است كه در اينجا در ميان جمعيت گم شويد و غير قابل مشاهده شويد در صورتي كه در يك شهر كوچك هرگز نمي توانيد اين كار را انجام دهيد. غذاهاي تركي دلايل ديگري است كه مردم اينجا را دوست دارند. در غذاهاي تركي هركس مي‌تواند غذاهاي خوشمزه اي را براي سليقه خود پيدا كند. گياه خواران، گوشتخواران، دوستداران انواع شيريني ها و كيك ها گزينه هاي زيادي در استانبول دارند.

 

مزاياي زندگي در استانبول ارتباط خوب با ساير كشورها و قيمت هاي مناسب براي پرواز ها

استانبول داراي دو فرودگاه فعال است كه از آنجا مي توانيد به هر شهري در جهان يا هر جاي تركيه سفر كنيد. علاوه بر اينها، در راهنماي زندگي در استانبول مي توانم به فرهنگ بسيار غني، سرگرمي هاي فراوان، مناظر تاريخي و موارد زيادي اشاره كنم كه مي‌تواند به معناي واقعي كلمه شما را سال‌ها مشغول كند. بسياري از مناطق و محله هاي زيبا با كافه ها و رستوران هاي شيك، غذاخوري هاي خياباني و معماري متفاوت از هر آنچه كه قبلاً ديده ايد وجود دارد اما در عين حال شباهت هايي با بهترين شهرهاي جهان دارد.

 

 

استانبول به عنوان يك كلانشهر عظيم، البته با طعم و مزه شرقي، مركز تجاري اين كشور است. سطح استرس، نوعي هرج و مرج سازمان يافته و در عين حال هيجان موجود در اينجا احتمالاً مي‌تواند با نيويورك مقايسه شود.

خريد ملك در استانبول

اگر قصد مهاجرت به استانبول را داريد، من اكيداً توصيه مي كنم بياييد حداقل چند هفته را در اينجا سپري كنيد. سعي كنيد در فرهنگ غوطه ور شويد و مردم محلي را مشاهده كنيد. همانطور كه در ابتدا گفتيم اجاره خانه و حساب كردن هزينه هاي زندگي در تركيه باعث ميشود كه زندگي با قوانين داشته باشيد اما گاهي پيش مياييد كه شما خانه اي را اجاره ميكنيد و برنامه ريزيميكنيد سال بعد به خريد ملك در استانبول بپردازيد و دراينجا افزايش قيمت را حساب نميكنيد, زيرا اين كشور با وجود توريسم و كشاورزي قوي توانسته روز به روز به اقتصاد خود قدرت ببخشد و البته هستند كساني كه در اين يك يا چند پو هنگفتي ذخريره ميكنند و سپس به خريد ملك در استانبول اقدام ميكنند..

 

بسيار مهم است كه درك كنيد كدام محله را دوست داريد و كجا مي خواهيد زندگي كنيد. اميدوارم مواردي كه در مورد راهنماي زندگي در استانبول با شما به اشتراك گذاشتيم براي شما مفيد و كاربردي واقع شود.