تفاوت بخش آسيايي و اروپايي استانبول

معرقي كامل استان استانبول و شرايط خريد ملك در استانبول

تفاوت بخش آسيايي و اروپايي استانبول

۱۳ بازديد

كدام مكان براي خريد يك ملك در استانبول بهتر است؟ سمت آسيايي يا سمت اروپايي؟

اگر مي خواهيد در بهترين آپارتمان در استانبول سرمايه گذاري كنيد و از زندگي لذت ببريد، بايد سمت و ناحيه ي صحيح را انتخاب كنيد.

ما همگي مي دانيم كه استانبول، يكي از بزرگ ترين شهر ها در تركيه است. يكي از بزرگترين ها، ده ها گزينه ي منطقه براي انتخاب در شهر داريد.با گزينه هاي خيلي زياد براي انتخاب، اين براي شما تمام انواع دردسر ها را مياورد و منجر به نتيجه گيري هاي گيج كننده مي شود.

اگر شما واقعاً مي خواهيد در بهترين و مناسب ترين ناحيه زندگي كنيد، بايد به مكان صحيح بياييد. استانبول يك مكان است كه پر از مناطق متنوع، افراد و فرهنگ مي باشد. بياييد با گفتن اين شروع كنم كه دو بخش براي انتخاب از استانبول وجود دارند. و آن بخش ها آسيا و اروپا هستند.

سوال اينجاست، كدام را ترجيح مي دهيد؟ آسيا يا اروپا؟ ويژگي هايي در استانبول وجود دارند، كه در بخش اروپايي واقع اند و برخي هم در بخش آسيايي اند. بياييد شما را در مورد تفاوت هاي بين آن ها روشن كنيم.

تفاوت بخش آسيايي و اروپايي استانبول

بخش آسيايي استانبول

يك تفاوت عظيم براي بخش آسيايي استانبول وجود دارد. به طور فني، سمت آسيايي استانبول، قسمت شرقي است. بخش آسيايي استانبول، جايي است كه در آن، شما ساختار هاي با كيفيت و بزرگ مانند ساختمان هاي تجاري، پيدا كنيد. يك مكان قابل توجه براي مستقر شدن در سمت آسيايي استانبول، Uskudar است. اگر شما در Uskudar خانه اجاره كنيد، شما شانس بازديد از برخي مكان هاي تاريخي در استانبول را خواهيد داشت.

همچنين موسسه هاي ديگري در سمت آسيايي وجود دارند، مانند رستوران ها، كافه ها، مراكز خريد، و بسياري بيشتر. و اگر شما به طبيعت خيلي علاقه مند باشيد، سمت آسيايي، بهترين مكان براي اقامت است.

بخش اروپايي استانبول

سمت اروپايي، چندين آپارتمان يا ملك را ارائه مي كند. سمت اروپايي استانبول، توريست هاي بيشتري به دليل ترقي اقتصاد و فعاليت هاي شغلي افزايش يافته مي پذيرد، كه به بخش هاي پيشرفته يا شهرداري ها زل مي زنند. بخش اروپايي همچنين خطوط حمل و نقل را براي اتصال راحت تر محله ها و شهرك ها ارائه مي كند.

ناحيه ي اروپايي، جايي است كه خارجي ها دارايي هاي ملكي خود را مي خرند، مانند آپارتمان ها يا حتي خانه ها.  

خارجي ها كه در مركز برجستگي هاي اقتصادي اند، مطمئنا، اينجا به راحتي خريد مي كنند.

تفاوت بخش آسيايي و اروپايي استانبول

  • بخش آسيايي در دوران بيزانس شكل گرفته و داراي قدمت بيشتر نسبت به بخش اروپايي است.
  • در بخش اروپايي مكان‌هاي تاريخي بيشتري را مشاهده خواهيد كرد.
  • معروف‌ترين خيابان بخش اروپايي، خيابان استقلال نام دارد كه به ميدان معروف تكسيم منتهي مي‌شود؛ همچنين اين خيابان مهم‌ترين قسمت فرهنگي و تاريخي بخش اروپايي به حساب مي‌آيد و بيشتر مراكز تاريخي در آن واقع شده‌اند. خيابان بغداد هم در بخش آسيايي از شهرت بالايي برخوردار است و از خيابان‌هاي مدرن استانبول به حساب مي‌آيد كه بين قاضي كوي و بوستانسي قرار گرفته است. اين خيابان با وجود رنگ و روي مدرني كه به خود گرفته، يكي از قديمي‌ترين خيابان‌هاي شهر است.
  • هر دو قسمت داراي بنادر تفريحي هستند، بندر آتاكوي در بخش اروپايي و بندر كالاميس در بخش آسيايي قرار گرفته است و آن‌طور كه از اخبار بر مي‌آيد به زودي دومين بندر تفريحي در ناحيه پنديك بخش آسيايي افتتاح مي‌شود.
  • در هر دو بخش آسيايي و اروپايي فرودگاه ساخته شده است، فرودگاه آتاتورك در بخش اروپايي و فرودگاه صبيحا در بخش آسيايي قرار دارد.
  • اولين مسجد استانبول كه با نام مسجد عرب شناخته مي‌شد، در سال 717 ميلادي در منطقه كاراكوي بخش اروپايي احداث شد.
  • حصار آنادولو اولين شهرك تركي به حساب مي‌آيد كه در بخش آسيايي قرار دارد.
  • نكته جالب در مورد رفت و آمد بر روي پل بسفر اين است كه براي رفتن به بخش اروپايي لازم نيست پولي را پرداخت كنيد، اما براي رفتن به بخش آسيايي بايد پول داد.
  • دانشگاه مرمر تنها دانشگاه جهان به حساب مي‌آيد كه بر روي هر دو قاره آسيا و اروپا واقع شده است، ساختمان مركزي آن در بخش آسيايي قرار دارد.
  • بخش آسيايي به نسبت بخش اروپايي داراي دانشكده‌ها و محيط‌هاي دانشگاهي بيشتري است.
  • بخش اروپايي شب‌هاي بيداري دارد و تا طلوع خورشيد صداي موسيقي و هياهوي مردم به گوش مي‌رسد.
  • طولاني‌ترين خط مترو در بخش آسيايي قرار دارد.
  • بيشتر رسانه‌هاي تصويري و مطبوعاتي تركيه در بخش اروپايي هستند.
  • بخش اروپايي داراي مراكز خريد بيشتري است.
  • همانطور كه گفته شد استاديوم بيشتر تيم‌هاي استانبول در بخش اروپايي قرار دارند و تنها ورزشگاه شكري سراج اوغلوي فنرباغچه است كه در بخش آسيايي واقع شده است.

با توجه به كثرت جاذبه‌هاي گردشگري و مراكز خريد در بخش اروپايي، هتل‌هاي بيشتري در اين قسمت ساخته شده‌‌اند.

وسایلی که برای سفر به اروپا باید به همراه داشته باشید

  • چتر مسافرتی: برداشتن یک چتر مسافرتی کوچک – به خصوص در زمستان و بهار، ایده خوبی است.
  • گوش گیر: اگر می خواهید به یک مکان پر سر و صدا بروید، یک جفت گوشگیر مناسب همراه داشته باشید. من همیشه در هتل ها و آپارتمان ها و اتاق های اجاره ای  از گوشگیر استفاده می کنم.سفر به اروپا
  • کوله پشتی کوچک: برای حمل تلفن، دوربین و سوغاتی های خود به یک کوله یا ساک دستی کوچک نیاز دارید.
  • عینک آفتابی: عینک آفتابی خود را فراموش نکنید – حتی در زمستان.
  • آداپتور مسافرتی: برای اینکه به محض ورود به هتل، برای شارژ لوازم الکترونیکی خود دچار مشکل نشوید آداپتور مسافرتی همراه داشته باشید. این آداپتورها به شما اجازه می دهد همزمان ۵ دستگاه را شارژ کنید و می توانید از آنها در ایالات متحده، اروپا، انگلستان و استرالیا استفاده کنید، بنابراین لازم نیست برای هر سفر یک آداپتور جداگانه بخرید!
  • مرطوب کننده صورت: سفر با یک کرم مرطوب کننده روزانه که دارای SPF است برای من یک ضرورت است. حتما ضد آفتاب هم بزنید!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.